frank napisał(a):
Można przypuszczać, że jeżeli rząd utworzy opozycja, to ustawa będzie martwa, nowelizacja nie wchodzi w rachubę, prezydent może blokować, więc mogą szukać obejścia przepisów ustawy, np. przez jakieś specjalne wytyczne dla konserwatorów i dla policji i wzmożenie restrykcji względem detektorystów za próbę wywołania rewolucji.
Opowiadasz, frank, dyrdymały. Zgodnie z zapisem znowelizowanej Ustawy z dnia 23 lipca 2003 ro ochronie zabytków i opiece nad zabytkami:
Art. 36b. 1. Poszukiwania ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych przy użyciu urządzeń elektronicznych lub technicznych może prowadzić osoba pełnoletnia pod warunkiem posiadania zgody właściciela nieruchomości i posiadacza nieruchomości oraz po dokonaniu zgłoszenia poszukiwań do rejestru poszukiwań.
2. Zgłoszenia poszukiwań, o których mowa w ust. 1, dokonuje się przed rozpoczęciem poszukiwań za pomocą aplikacji mobilnej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.Aplikacja mobilna w administracji publicznej to nie jakaś tam apka z google play. Aplikacje te są regulowane Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Zgodnie z jej zapisem:
Art. 7. 1. W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, zapewnia alternatywny sposób dostępu do tego elementu.Jeżeli natomiast minister nie określi sposobu alternatywnego wówczas obowiązują zasady ogólne w administracji publicznej wynikające czyli w tym wypadku sposób kontaktu określony w Kodeksie Cywilnym, tj.:
Art. 63. § 1. Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) wnosi się na piśmie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu. Podania utrwalone w postaci elektronicznej wnosi się na adres do doręczeń elektronicznych lub za pośrednictwem konta w systemie teleinformatycznym organu administracji publicznej. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, podania wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania.Prawo nie zna pustki. Jest tylko brak jego znajomości.