FEUERHAND StK 176 SPEC ( DBPa i DBP.)
FH 176 produkowano po wojnie w Hohenlockstedt, podobnie jak FH 175 , FH 275 i FH 276, także w wersji z kołpakiem sztormowym ( FH 176 StK ). Znak DBPa. (niemiecki patent federalny zgłoszony) i DBP (niemiecki patent federalny) lamp pokazanych poniżej odnosi się do samej osłony przeciwdeszczowej i sięga patentu z 1939 r. Po ponownej rejestracji patentu w nowo powstałej Republice Federalnej lampy naftowe oznaczano najpierw DBPa. później krótko używano DBP.
K z liczbą oznacza, że lampy zostały przetestowane w Instytucie Technologii Światła w Karlsruhe. Numer bieżącego eksperymentu był umieszczony na sprzedawanych lampach naftowych.
Falista linia Karlsruhe W 1949 roku za namową Federalnego Ministra Transportu utworzono ośrodek badawczy sprzętu oświetleniowego pojazdów, który był afiliowany przy Instytucie Oświetlenia w Karlsruhe (LTI) . Od tego czasu LTI przygotowuje raporty dotyczące oświetleniowych części pojazdów wymagających homologacji, które stanowią podstawę do podejmowania decyzji przez Federalny Urząd Transportu Samochodowego
W okresie powojennym do oświetlania pojazdów (rowerów, powozów konnych, tylnych świateł ciężarówek itp.) używano lamp naftowych, dlatego też musiały one zostać przetestowane przez LTI. Jako dowód testu, te lampy naftowe mają numer testu i literę „K” oznaczającą miejsce testu (Karlsruhe). Dodatkowo nad numerem testu znajduje się falista linia z trzema kropkami.
Prezentowane dziś lampy pochodzą z lat 1954-1955 C.D.N...
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|