https://poszukiwanieskarbow.com/forum/ |
|
Blackout. Lampy naftowe. https://poszukiwanieskarbow.com/forum/viewtopic.php?f=52&t=198531 |
Strona 34 z 34 |
Autor: | martini [ wtorek, 10 września 2024, 20:06 ] |
Tytuł: | Re: Blackout. Lampy naftowe. |
I to są bardzo dobre wieści :1 |
Autor: | slimak [ piątek, 15 listopada 2024, 10:12 ] |
Tytuł: | Re: Blackout. Lampy naftowe. |
Feuerhand 276 Feuerhand 275 Model ze skośnymi górnymi otworami wentylacyjnymi wyznacza początek serii. Palnik w starszych modelach nadal składa się z dwóch części. Oryginalne szkło nie ma napisu „Baby”; oznaczenie tej serii zostało wprowadzone dopiero później. Z jakiegoś powodu FH 276 jest dużo rzadziej spotykane od mniejszego FH 275. Dane techniczne FH 275 Palnik płaski 5'' (szerokość 12 mm Kolor: oryginalny, cynowany Czas palenia ok. 20 godzin. Szkło: Feuerhand JENAer Glas, wzór 55998 Regd. Rok budowy: Model około 1932-1939 C.D.N... |
Autor: | slimak [ czwartek, 16 stycznia 2025, 12:39 ] |
Tytuł: | Re: Blackout. Lampy naftowe. |
OLKUSCH (JDEAL) Do kolekcji trafiła ciekawa wersja lampy JDEAL wyprodukona po przejęciu fabryki w Olkuszu przez niemiecką administrację. Na lampie jest zniemczona nazwa miasta OLKUSZ - OLKUSCH. Lampy naftowe tak oznaczone produkowano krótko prawdopodobnie do 1941 później przestawiono produkcję w fabryce wyłącznie na potrzeby wojskowe . We wczesnych lampach JDEAL otwory wentylacyjne są podłużne a uchwyt do przenoszenia zamontowany bezpośrednio do ramion. Na ostatnim zdjęciu pozostałe warianty wcześniej omawiane na forum. C.D.N... |
Autor: | Darmatt [ środa, 12 lutego 2025, 00:44 ] |
Tytuł: | Re: Blackout. Lampy naftowe. |
Świetna! Pozdro. |
Autor: | slimak [ poniedziałek, 24 lutego 2025, 10:25 ] |
Tytuł: | Re: Blackout. Lampy naftowe. |
FH 175 ÖlAb (SUPERFLAM). SUPERFLAM oznacza lampę na rynek francuski. Pokazany tu FH 175 ma jeszcze stare oznaczenie na zbiorniku ale nadal jest cynowany. Lampa wyposażona jest w palnik olejowy opatentowany w 1937 roku (DRP 688213). Oprócz metalowej końcówki, pomiędzy palnikiem a gniazdem palnika znajduje się także gumowa uszczelka, a korek wlewu jest również wyposażony w gumową uszczelkę zamiast zwykle stosowanej twardej tekturowej uszczelki. Z zewnątrz palnik olejowy można rozpoznać po charakterystycznym kółku kluczykowym knota (DSR). Ostatnie zdjęcie lampa przed renowacją. FH nr 175 (zbudowany w latach 1937-1939 C.D.N... |
Autor: | slimak [ poniedziałek, 24 marca 2025, 12:22 ] |
Tytuł: | Blackout. Lampy naftowe |
FEUERHAND 235 US W kolekcji znalazła się kolejna rzadka osłona do lamp Feuerhand używanych w samochodach. Wcześniej na forum pokazywałem mniejszą wersję 176 US. Z ulotki Feuerhand w wolnym tłumaczeniu: Przepisy ruchu drogowego obowiązujące w tamtym czasie (1938) wymagały, aby wszystkie ciężarówki i przyczepy były wyposażone w niezależny zespół świateł tylnych, który będzie się nadal palił, nawet jeśli układ elektryczny pojazdu ulegnie awarii. Ta lampa miała być zamontowana po lewej stronie ciężarówki i/lub przyczepy. Nie była wyposażona w kłódkę, którą można było zamówić lub dostarczyć osobno, co umożliwiałoby użytkownikowi zablokowanie obudowy, aby zapobiec kradzieży latarni i/lub uniemożliwić komuś majstrowanie przy regulatorze knota (ich wersja podnośnika knota zabezpieczonego przed manipulacją). Instrukcja zawiera informacje, jak zainstalować lampę, jak prawidłowo ją napełnić, jakiego paliwa użyć, jak zapalić lampę i jak ją prawidłowo wyregulować po rozgrzaniu, jak dokręcić nasadkę, jak zainstalować palnik, jak zachować ostrożność, aby płomień nie dymił i nie zakopcił lampy itp. Specyfikacje obejmują czas palenia przy pełnym zbiorniku (24 godziny), koszt eksploatacji (fenig) na godzinę), wymiary wysokości i szerokości w jednostkach metrycznych oraz wagę, solidną stalową konstrukcję, cel osłony, aby odchylić błoto, rozprysk wody, kamienie itp. od obudowy latarni. Również ostrzeżenie, że obudowa nagrzewa się, gdy lampa jest zapalona i należy pozwolić jej ostygnąć przed serwisowaniem latarni. Serwisowanie latarni obejmuje również szczegółowe czyszczenie urządzenia, wycieranie rozlanej nafty (ropy naftowej) i inne normalne czynności konserwacyjne. „Unabhaegiges Schlusslicht” oznacza niezależnie palące się światło tylne. Reklama na zdjęciu głosi: „Zasady są jasne”, „Pomagamy ci, Feuerhand”. Ostatnie zdjęcie lampa przed renowacją. Priorytetem było usunięcie rdzy pozostało niewiele oryginalnej farby. Być może kiedyś ją pomaluję. Rok produkcji 1938 -1943.(?) C.D.N... |
Autor: | martini [ poniedziałek, 24 marca 2025, 19:45 ] |
Tytuł: | Re: Blackout. Lampy naftowe. |
Widziałem już sporo ciekawostek ale takie cudo to pierwszy raz w życiu. Fajnie,że odzyskałeś swoje konto i znów dzielisz się z nami swoją pasją :1 |
Autor: | faraon [ poniedziałek, 24 marca 2025, 21:12 ] |
Tytuł: | Re: Blackout. Lampy naftowe. |
:1 :1 :1 |
Autor: | slimak [ czwartek, 10 kwietnia 2025, 13:17 ] |
Tytuł: | Re: Blackout. Lampy naftowe. |
FH SK 28 Kolejny patent firmy Feuerhand na zabezpieczenie latarni tym razem z lat 70 tych. Ta zamykana klatka ochronna jest przeznaczona do latarni o rozmiarze 276. Charakterystyczny kolor potwierdza że służyła do ochrony przed kradzieżą latarni budowlanych. Latarnia 276 70 Stk jest dodatkowo oznaczona nazwą firmy budowlanej. W tym przypadku jest to GEKL.B.A.W.MATTHIES BUCHH. Można było takie oznaczenia zamówić w Feuerhand za dodatkową opłatą. Tego typu klatki ochronne wprowadzono w 1964 roku. W 1987 roku, pod koniec ery latarni budowlanych, klatka ochronna kosztowała 9,87 DM + VAT. C.D.N |
Strona 34 z 34 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |