Najwyższa pora podać prawidłową odpowiedź:
Cytuj:
W roku 1912 skonstruowano ważący osiem ton ciągnik z sześciocylindrowym silnikiem o mocy 100 KM i mechanizmem różnicowym z blokadą, który zleceniodawca nazwał "doskonałą pod każdym względem maszyną". Ferdynand Porsche, od lipca 1906 roku dyrektor techniczny austriackiej spółki "Daimler - Motoren - Gesellschaft" w Wiener Neustadt, rozpoczął w 1912 roku prace nad konstrukcją "Landwehr-Train", nazwaną tak od nazwiska pomysłodawcy - Ottokara Landwehr z Pragenau. Miał być to pociąg, mogący poruszać się zarówno po szynach, jak i po drogach, wyposażony w benzynowo - elektryczny napęd, a zatem w silnik hybrydowy. Pociąg taki składał się z wagonu z prądnicą oraz wagonów - przyczep, pięciu na drogach lub dziesięciu na szynach, każdy o obciążeniu użytkowym pięciu ton. Do jazdy po szynach zakładano na koła drogowe z pełnej gumy stalowe tarcze z obrzeżami. Umieszczony w pierwszym wagonie silnik benzynowy o mocy 100 KM był sprzężony bezpośrednio z 70-cio watową prądnicą, która przekazywała przewodem energię do silników elektrycznych umieszczonych w pozostałych wagonach. Silniki te napędzały każdą drugą oś wagonu. Napęd na wiele osi dawał wielorakie korzyści - z jednej strony możliwa była praca z niewielkimi naciskami na oś (poniżej pięciu ton), z drugiej strony osiągnięto niespotykaną dotąd ani na drogach, ani na szynach zdolność pokonywania wzniesień o nachyleniu do 9 stopni. Cechy te miały szczególne znaczenie, ponieważ "Landwehr-Train" miał transportować duże ciężary także na nieutwardzonych drogach i po prowizorycznych polowych torach kolejowych.
Cholera, znowu zadałem za trudne pytanie. Muszę bardzo poważnie przemyśleć swoje zachowanie.
Wobec tego pytanie zadaje pierwszy chętny.