Teraz jest wtorek, 26 sierpnia 2025, 23:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Gwarancja na wykrywacz zakupiony u DENARA
PostNapisane: niedziela, 5 maja 2013, 10:35 
Offline
Starszy Szeregowy
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2012, 08:17
Posty: 16
Mam pytanie odnośnie udzielania gwarancji na wykrywacze przez Denara .Na forum odkrywcy był wątek z 2007r gdzie Denar udzielał gwarancji jedynie pierwszym użytkownikom wykrywacza w chwili odsprzedaży sprzętu osobom trzecim traciło się prawo do bezpłatnej naprawy sprzętu. Czy w chwili obecnej coś się zmieniło .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Gwarancja na wykrywacz zakupiony u DENARA
PostNapisane: niedziela, 5 maja 2013, 11:03 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2006, 21:15
Posty: 824
Lokalizacja: Czechy Słowacja
To chyba chodziło o gwarancję na Tesoro na terenie USA ( dożywotnią - livetime ) po rejestracji zakupu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Gwarancja na wykrywacz zakupiony u DENARA
PostNapisane: niedziela, 5 maja 2013, 11:15 
Offline
Starszy Szeregowy
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2012, 08:17
Posty: 16
W tej wypowiedzi Denara nie ma wzmianki że chodzi o tesoro .

Każdy klient, który kupuje wykrywacz u mnie dostaje gwarancję. Wielokrotnie naprawiałem bezpłatnie wykrywacze, gdzie było oczywiste, że była ingerencja w elektronikę przez osoby niepowołane. Ostatnio odmówiłem jednak naprawy gwarancyjnej osobie, która złamała podłokietnik. Wg. mojego doświadczenia aby załamać taki podłokietnik musiała być użyta duża siła. Mam nadzieję, że kient zrozumiał i zaakceptował moją odmowę.
Wracając do meritum. Może mam nieaktualne dane, ale opieram się na książce Piotra Tarachy "Sprzedaż w obrocie z udziałem konsumentów. Rękojmia i Gwarancja"
Rozporządzenie RM z dn, 30 maja 1995 r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów paragraf 3 ustęp 1 i 2 mówi:
Sprzedawcą jest każdy, kto zawodowo prowadzi sprzedaż towarów, natomiast konsumentem każdy, kto nabywa towar dla celów nie związanych z działalnością gospodarczą. Konsumentem jest więc osoba, która nabywa towar na własne potrzeby, bez zamiaru dalszej jego odsprzedaży. Rozporządzenie ogranicza krąg sprzedawców wyłącznie do osób, które zawodowo prowadzą sprzedaż towarów. Dlatego poza zakresem rozporządzenia pozostaje sprzedaż okazjonalna, która nie jest normalną działalnością przedsiębiorstwa.
Przykład: Dealer prowadzący sprzedaż samochodów dla osób fizycznych jest sprzedawcą w rozumieniu rozporządzenia, natomiast przedsiębiorstwo, które sprzedaje używany poprzednio przez siebie samochód osobowy osobie fizycznej nie staje się sprzedawcą, a osoba fizyczna kupująca ten samochód NIE NABYWA UPRAWNIEń PRZYSŁUGUJąCYCH KONSUMENTOWI Z MOCY OPSYWANEGO ROZPORZąDZENIA.
Wg tego wicja1 odsprzedając wykrywacz osobie trzeciej na Allegro utracił prawa gwarancyjne, a osoba kupująca ich nie nabyła. Stąd moja odmowa.
Wyobraźmy sobie nast. przypadek: ktoś kupuje powiedzmy wykrywacz za 1200 zł, następnie odsprzedaje go kolejnym nabywcom i w końcu przed upływem 2 lat kupuje go, powiedzmy szósty nabywca za 1 zł na bazarze i otrzymuje oryginalną kartę gwarancyjną. Czy nabywa również prawa gwarancyjne?
Wykrywacz metali jest precyzyjnym urządzeniem a często (nie zawsze) użytkownicy traktują go źle, otwierają i ingerują w elektronikę, dokonują nieautoryzowanych napraw, zmieniają ustawienia wewnętrzne. Najczęściej takich samowolek nie da się udowodnić. Dlaczego za to ma płacić sprzedawca?
Moje oficjalne stanowisko jest takie, że udzielam wyłącznie gwarancji swoim klientom, czyli pierwszym nabywcom. Gwarancja nie jest przenoszona na kolejnych nabywców.
To był pierwszy przypadek, kiedy zwrócił się do mnie drugi nabywca z roszczeniami gwarancyjnymi. Jeżeli ktoś mnie przekona, że nie mam racji, to postaram się problem rozwiązać w miarę moich możliwości, chociaż roszczenia tej osoby były bardzo enigmatyczne. Tematy Gwarancji i Rękojmi zawsze były tematami "śliskimi" i niewielu potrafi je jednoznacznie zdefiniować.


Ostatnio edytowano niedziela, 5 maja 2013, 11:23 przez kaab22, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Gwarancja na wykrywacz zakupiony u DENARA
PostNapisane: niedziela, 5 maja 2013, 11:23 
Offline
Podporucznik
Podporucznik

Dołączył(a): poniedziałek, 8 lutego 2010, 20:04
Posty: 288
Lokalizacja: rzym (italia)
Jesli to prawda co pisze denar, to zawsze pozostaje serwis gwarancyjny producenta (o ile usterka nie zostala sprowokowana z winy uzytkownika).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Gwarancja na wykrywacz zakupiony u DENARA
PostNapisane: niedziela, 5 maja 2013, 11:40 
Offline
Młodszy Chorąży Sztabowy
Młodszy Chorąży Sztabowy

Dołączył(a): wtorek, 25 października 2011, 10:16
Posty: 168
Lokalizacja: 52.232566,21.020638
Gwarancja jest na sprzęt a nie jego użytkownika! Jeśli ktoś ingeruje w sprzęt niezgodnie z zasadami gwarancji to wtedy ją może stracić. I nie jest ważne czy to zrobi pierwszy czy szesnasty właściciel. Są zasady udzielania gwarancji i jej termin obowiązywania. Jeśli Denar wprowadza inne zasady, chociaż wątpię, to lipa... Z resztą niech się sam Denar wypowie jak to jest :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Gwarancja na wykrywacz zakupiony u DENARA
PostNapisane: niedziela, 5 maja 2013, 12:03 
Offline
Generał Broni
Generał Broni

Dołączył(a): poniedziałek, 23 lipca 2007, 20:01
Posty: 2324
Samochód chyba nie jest dobrym przykładem bo to sprzedaż imienna z umową kupna-sprzedaży.
To tak jakbym kupił telewizor czy konsolę czy komputer np. w Nie dla idiotów czy innym Żer dla skner i po sprzedaży kolejny właściciel nie mógłby dochodzić gwarancji skoro ma oryginalny paragon od pierwszego właściciela (czyli ode mnie) i gwarancję.
A co z kupieniem na prezent ??
Ktoś kupuje sprzęt na prezent i obdarowywuje nim np. wujka w Gdyni to jak sprzęt się wujkowi zepsuje to będzie odsyłał do darczyńcy żeby on odesłał do serwisu ?? Bez sensu....
To byłby strzał w kolano bo kto wiedząc o takim obrocie rzeczy kupiłby w danej firmie sprzęt :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Gwarancja na wykrywacz zakupiony u DENARA
PostNapisane: niedziela, 5 maja 2013, 12:32 
Offline
Starszy Szeregowy
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2012, 08:17
Posty: 16
No właśnie dziwne podejście .Ostatnio sprzedałem deusa na gwarancji a może faktycznie bez gwarancji .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Gwarancja na wykrywacz zakupiony u DENARA
PostNapisane: niedziela, 5 maja 2013, 13:42 
Offline
Generał Broni
Generał Broni

Dołączył(a): sobota, 28 stycznia 2006, 18:14
Posty: 1388
Mistifis wyjaśnił jak jest i bez sensu jest snucie innych teorii.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Gwarancja na wykrywacz zakupiony u DENARA
PostNapisane: niedziela, 5 maja 2013, 15:15 
Offline
Generał Broni
Generał Broni

Dołączył(a): czwartek, 19 kwietnia 2012, 12:27
Posty: 1038
Temat trochę bardziej skomplikowany jest.

Ogólnie są dwie formy ewentualnego reklamowania uszkodzenia urządzenia przez konsumenta, obie określone w USTAWIE z dnia 27 lipca 2002 r. "o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego":
  1. gwarancja,
    którą dobrowolnie udziela producent bądź sprzedawca, a która musi mieć formę pisemną, w której będą opisane obowiązki gwaranta. Nie ma na piśmie, nie ma gwarancji.
    Warto zauważyć, że w szczególnym przypadku można mieć (teoretycznie) dwie gwarancje - producenta i sprzedawcy czy dystrybutora, a można i nie mieć żadnej.
    Długość gwarancji może być ustalona dowolnie przez gwaranta.
  2. odpowiedzialność ustawowa sprzedawcy,
    która jest dla sprzedawcy towaru na terytorium Polski obligatoryjna i której nie można wyłączyć. Czas odpowiedzialności jest obligatoryjny i wynosi 24 miesiące od daty sprzedaży

Co do drugiego właściciela, to w zależności od formy dokumentów będących podstawami do reklamacji (dokument gwarancyjny, karta gwarancyjna, paragon, faktura, etc...), a które wystawione były w momencie nabywania urządzenia przez pierwszego właściciela będzie:
  1. dokumenty bezimiennie - drugi właściciel przejmuje wszelkie uprawnienia odnośnie reklamowania urządzenia;
  2. dokumenty bezimiennie - aby drugi właściciel przejął wszelkie uprawnienia odnośnie reklamowania urządzenia potrzebna jest cesja tych uprawnień z pierwszego właściciela na drugiego, zrobiona np. w momencie odsprzedaży;

Co do kwestii odsprzedaży przez osobę fizyczną jej własności, tak aby nie było to traktowane jako handel, to kwestia jest dość oczywista, że aby potraktować takie działanie jako DG, to musiałoby to być prowadzone w sposób ciągły. Przy jednostkowej odsprzedaży nie ma do tego podstaw.

Jeszcze inaczej, US traktuje odsprzedaż swojej własności jako przychód do opodatkowania (PIT osobisty), jeśli sprzedaż nastąpiła, o ile mnie pamięć nie myli, wcześniej niż sześć miesięcy od daty nabycia.

A żeby było jeszcze bardziej ciekawie, to kupując sprzęt od pierwszego właściciela (i każdego innego także) to nabywca ma niezależnie od powyższych (jeśli obowiązują) rękojmie pierwszego właściciela z tytułu kc (jeśli sprzedający to osoba fizyczna i o ile rękojmia nie została wyłączona w momencie sprzedaży).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Gwarancja na wykrywacz zakupiony u DENARA
PostNapisane: niedziela, 5 maja 2013, 15:25 
Offline
Kapitan
Kapitan

Dołączył(a): sobota, 25 lutego 2012, 13:57
Posty: 364
Bzdura gwarancja udzielana jest na sprzęt tzw rękojmia,a nie na osobę kupującą. Kupując w sklepie denar nie przejmował bym się tym zupełnie a w przypadku awarii wysłał na gwarancji.
Przy problemach oddał sprawę do rzecznika praw konsumenta.
Nie znoszę cwaniactwa -pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Gwarancja na wykrywacz zakupiony u DENARA
PostNapisane: niedziela, 5 maja 2013, 16:05 
Offline
Generał Broni
Generał Broni

Dołączył(a): czwartek, 19 kwietnia 2012, 12:27
Posty: 1038
Rękojmia nie obowiązuje przy relacji: sprzedawca posiadający DG - konsument, odpowiednie przepisy kc są wyłączone i zastąpione przez cytowaną wyżej ustawę.

Sprzedawca / gwarant oczywiście nie muszą wnikać (i generalnie nie wnikają) w tożsamość reklamującego, ale było wyjaśnione, jaki jest stan prawny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Gwarancja na wykrywacz zakupiony u DENARA
PostNapisane: niedziela, 5 maja 2013, 16:44 
Offline
Kapitan
Kapitan

Dołączył(a): sobota, 25 lutego 2012, 13:57
Posty: 364
Wiec nie chwalić się swoimi danymi podczas naprawy, chyba nikt nie zażąda ksera dowodu osobistego :)
A jeśli już jakiś nadgorliwiec się znajdzie prosić osobę od której się kupiło o pomoc (ja chętnie bym pomógł i wystąpił jako pośrednik proste)
Paranoja viking nie robi problemu...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Gwarancja na wykrywacz zakupiony u DENARA
PostNapisane: niedziela, 5 maja 2013, 17:19 
Offline
Generał Broni
Generał Broni

Dołączył(a): poniedziałek, 23 lipca 2007, 20:01
Posty: 2324
Wydaje mi się że trzeba by wpierw wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych bo i skąd te dane ma mieć Sprzedawca/importer .... Jeżeli sugerowałby się tylko danymi do wysyłki to byłaby bzdura do kwadratu.
Słyszałem z opowieści że kolega koledze kupował sprzęt coby żona paczki nie odebrała i nie zobaczyła paragonu :666


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Gwarancja na wykrywacz zakupiony u DENARA
PostNapisane: niedziela, 5 maja 2013, 19:22 
Offline
Plutonowy
Plutonowy

Dołączył(a): poniedziałek, 6 czerwca 2011, 17:10
Posty: 46
Jeżeli sprzedawca sprzedaje przez Allegro lub wysyłkowo to ma dane kupującego. Kupujący towar z drugiej ręki powyżej 1000 zł. zgodnie z prawem powinien wypełnić odpowiedni PIT i zapłacić podatek 2 % od sumy zakupu. Jeżeli sprzedawca odmówi przyjęcia sprzętu do naprawy ( Denar może mieć rację, pewnie zasięgnął porady prawnej bo naprawy gwarancyjne to jest problem) to co wtedy ? Wysyłamy urządzenie do Francji a w XP na pewno zapytają o gwarancję udzieloną na piśmie! Ja dostałem tylko paragon. Warto wyjaśnić sprawy gwarancji z drugiej ręki aby później uniknąć kłopotów a rozstrzygnięcie sprawy przez sąd wcale nie musi być zgodne z naszymi oczekiwaniami i jeszcze dochodzą koszty.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Gwarancja na wykrywacz zakupiony u DENARA
PostNapisane: poniedziałek, 6 maja 2013, 11:57 
Offline
Generał Broni
Generał Broni

Dołączył(a): czwartek, 19 kwietnia 2012, 12:27
Posty: 1038
robertposz napisał(a):
Jeżeli sprzedawca odmówi przyjęcia sprzętu do naprawy
Zależy, na podstawie czego reklamujemy:
  • jeśli z tytułu niezgodności towaru z umową, czyli z Ustawy, to w zasadzie nie ma takiej możliwości, że sprzedawca odmówi przyjęcia towaru. Procedura jest taka, że sprzedawca przyjmuje towar (zakładając, że jest dokument potwierdzający kupno towaru u niego) i w ciągu 14 dni (roboczych) określa się, czy uznaje reklamację czy nie.
  • jeśli z tytułu gwarancji to w zasadzie może nie przyjąć reklamacji, jeśli uzna, że jest ona niezgodna z zapisami w dokumencie gwarancyjnym. Może też przyjąć, a potem obciążyć kosztami weryfikacji / naprawy uszkodzenia, jeśli jest ono spowodowane przez użytkownika (vide lista wyłączeń uszkodzeń w gwarancji).

robertposz napisał(a):
to co wtedy ? Wysyłamy urządzenie do Francji a w XP na pewno zapytają o gwarancję udzieloną na piśmie! Ja dostałem tylko paragon.
W manualu do XP (oryginalnym, strona 58.) jest wyraźnie napisane, co należy zrobić: dostarczyć uszkodzony sprzęt z dowodem zakupu i opisem usterki do przedstawiciela. A dalej Deus naprawi lub wymieni sprzęt na nowy.

Co do warunków gwarancyjnych to nie ma tam w zasadzie wiele więcej, poza wyłączeniami uszkodzeń, natomiast gwarancja w swoich ogólnych warunkach oparta jest na prawie francuskim 'Articles 1641 et seq. of the French Civil code'

Na marginesie, gwarancja DEUSA ma długość 24 miesięcy, czyli tyle samo, co niezgodność towaru z umową.

Więc tak, przy uszkodzeniu przede wszystkim trzeba się zdecydować na wybór drogi reklamacyjnej: gwarancja (producenta) lub niezgodność towaru z umową. Jeśli sprzęt kupiony był na paragon, to w zasadzie czy z pierwszej, czy z drugiej ręki nie ma tu znaczenia, kto reklamuje, bo sprzedawca i tak nie jest w stanie sprawdzić, kto pierwotnie sprzęt zakupił (adres dostawy nie jest tu żadną informacją).

robertposz napisał(a):
a rozstrzygnięcie sprawy przez sąd wcale nie musi być zgodne z naszymi oczekiwaniami i jeszcze dochodzą koszty.
Nie musi i może faktycznie kosztować. Dlatego zdecydowanie lepiej jest korzystać w przypadku konsumenta z niezgodności towaru z usługą, bo raz, że druga strona jest w Polsce, a dwa, że zawsze można w takim przypadku korzystać z fachowej i nieocenionej, a do tego bezpłatnej, pomocy Rzecznika Konsumentów.
A gdyby przyszło się procesować na drodze cywilnej z producentem to w kraju, gdzie producent ma zarejestrowaną działalność...

Najbardziej przydatny link.... ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL